Faktumet efter Danmark - Sverige.

1-0 till Danmark igår, det har väll inte ungått någon att detta betyder att det krävs ett "mirakel" för att vi efter förlusten ska gå vidare till slutspelet, rättare sagt måste Malta spöa Portugal, om Portugal ist. spöar Malta så är dom klara för VM 2010.

Folk må tycka att jag är knäpp, men jag sa till och med innan matchen att jag både trodde och hoppades att Sverige skulle förlora matchen, ondskefullt? lite kanske. Men jag anser att det skulle vara rätt onödigt att åka till Sydafrika för att bara spela två matcher och sedan åka hem? Sveriges landslag har väll inte varit ett av de bästa sen VM 94? men iaf ett av de bättre som lyckats kvala in. Men man kan inte spela fegspel, satsa på de "gamla säkra korten" gång, på gång och tro att man ska lyckas. Man måste satsa för att vinna heter det ju.

Och sen att Lars Lagerbäck ska avgå nu ser jag som en positiv konsekvens! vilket många tycker. Men att det står på löpsedlarna "jag skämms inte" och "Lars Lagerbäck avgår efter fiaskot"  - är ju lite överdrift, fiasko och fiasko, det är inte som att det kommer som någon chock, vi har inte spelat bra på hela kvalet.
Jag tycker inte heller att Lagerbäck ska skämmas .. visst jag har väntat på att han ska avgå i typ 3 år nu, eftersom att jag inte gillar hans speltaktik. Men tycker det är töntigt av många som är för när det går bra, och när det går dåligt är dom emot. Hur som helst ska det bli kul att se utveckligen ske, och vad det leder till! :)






aja, heja portugal! som ska gå vidare från gruppen, vad ska jag annars ta mig till? hoho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0